Sākoties 2025.gadam daļa dīzeļauto CSDD tehniskajā apskatē var palikt bez ”skates”

No 2025. gada konkrētiem dīzeļauto īpašniekiem ikgadējā tehniskajā apskatē būs jāsaskaras ar jaunu atgāzu kontroles procedūru. Tā aizstās dūmainības mērījumus ar cieto daļiņu jeb kvēpu mērījumiem.

Daudzās tehniskās apskates stacijās šo pārbaudi veiks ar “Mahle” iekārtām, kuras pieejamas arī autoservisos.

Dīzeļautomašīnām, kas ražotas pēc 2013. gada, obligāti jābūt aprīkotām ar funkcionējošu kvēpu filtru, jo tas ir būtisks elements, lai samazinātu cieto daļiņu izmešus.

Sākot ar 2025. gada janvāri, vieglo dīzeļauto īpašniekiem būs jārēķinās ar izmaiņām tehniskās apskates metodikā, kas paredzēs cieto daļiņu koncentrācijas noteikšanu izplūdes gāzēs, aizstājot līdz šim izmantoto dūmainības mērījumu.

 

Ņemot vērā, ka 12 gadus veciem un jaunākiem dīzeļauto tehniskais stāvoklis un nobraukums var būt ļoti atšķirīgs, pieļaujamā cieto daļiņu koncentrācija noteikta salīdzinoši augsta – līdz vienam miljonam nosacīto daļiņu. Salīdzinājumam, Vācijā šī robeža ir ievērojami stingrāka – četras reizes zemāka.

Lasi vēl: 12 mandarīni un rituāls Vecgada vakaram, lai 2025. gadā finanses tev krietni uzlabotos

Tomēr tas nenozīmē, ka automašīnas varēs iziet tehnisko apskati bez funkcionējoša kvēpu filtra. Filtra neesamība vai tā bojājums būtiski ietekmē automašīnas emisiju līmeni, padarot neiespējamu atbilstību noteiktajām normām.

Saskaņā ar jauno metodi cieto daļiņu mērījumi tiks veikti tikai 15 sekunžu laikā, un automašīnas dzinējs darbosies brīvgaitas apgriezienos. Lai mērīšanas iekārtu varētu izmantot Latvijā, tai nepieciešama īpaša programmatūra, kuru “Inter Cars” izstrādājis sadarbībā ar iekārtas ražotāju.

Tomēr vēl drīz stāsies spēkā kāds būtisks noteikums, kurš attieksies uz pilnīgi visiem šoferīšiem – skaties tālāk

Turpinājumu lasiet nākošajā lapā

Leave a Comment